maandag 15 februari 2016

vaas van een wijnfles



Goedemaandag iedereen!

Hoe was jullie weekend? Hebben jullie een fijne Valentijnsdag gehad?
Bloemen gekregen of chocolade? Lieve kaartjes?
Of hebben jullie misschien zelf wel iets gegeven, bijvoorbeeld de flessenhoes die ik vrijdag op mijn blog had gezet?
Ikzelf ben in ieder geval niet vergeten (mooie bos rozen!) en Peter vond zijn appeltaartje heerlijk!

Misschien heb je wel een fles wijn gehad en heb je die gisteren meteen al soldaat gemaakt.
Dan heb je nu een lege fles waar je iets leuks mee kunt doen.
Spoel de fles goed om, het etiket kan er omheen blijven zitten.
Kijk of je verschillende soorten touw in huis hebt.
Omwikkel de fles met touw en begin bij de bovenkant.
Lijm wel het beginstukje vast!
Blijf om de fles heen wikkelen en lijm af en toe een gedeelte vast zodat het touw niet los raakt.
Ook het laatste stukje lijm je weer vast aan de fles. Je hebt nu een mooie vaas voor een voorjaarstak.
Tot slot haak je van een ander soort touw een hanger die je om de hals van de fles kan doen.
Ik heb hiervoor een ringetje gebruikt die ik altijd overhoud als ik iets in elkaar zet van de bouwmarkt.
Je krijgt dan een zakje bij je bouwpakket met schroeven en moeren en een heleboel van die ringetjes.
Zo'n ringetje heb ik omgehaakt met het dunne touw en een koortje er aan vastgemaakt zodat het om de hals kan hangen.
Wat kralen en een kwastje aan de onderkant en je hebt een mooie hanger.
Nu alleen nog een tak er in (misschien uit eigen tuin?) en je hebt een leuk cadeautje!
Succes en tot volgende week maandag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten