maandag 8 februari 2016

Herinneringskussen


herinneringskussen

Goedemaandag iedereen!

Wat fijn dat jullie zo massaal een kijkje hebben genomen op mijn blog het afgelopen weekend!
Ik heb echt over de 2000 bezoekers gehad, en dat allemaal na een klein stukje in de Libelle.
Ik ben er zo blij mee! Maar ik hoop natuurlijk wel dat jullie blijven kijken en natuurlijk ideeën opdoen.
Iedere maandag plaats ik weer een nieuw idee voor een zelfgemaakt cadeautje!
Want, iets geven aan iemand wat zelf gemaakt is, geeft namelijk zoveel voldoening.
De ontvanger is namelijk blij dat jij iets persoonlijks voor hem of haar gemaakt heeft!

Deze week heb ik een idee voor een cadeau geplaatst wat ik laatst aan een tante in een verzorgingshuis heb gegeven.
Als iemand wat ouder wordt, gaat het geheugen ook vaak een klein beetje achteruit en daarom leek het mij een leuk plan om wat foto's van vroeger aan haar te geven.
Maar de meeste foto's belanden al gauw in een la of raken weg. Je kunt ze wel in lijstjes doen, maar daar moet de ontvanger wel plaats voor hebben.
Ik heb daarom mijn foto's op een vel transferpapier geprint en gestreken op een lapje wit katoen, wat ik eerst nog verstevigd had.
Daarna heb ik het met een kartelschaar uitgeknipt, zodat het net echte, oude foto's werden.
Ik heb 3 foto's per kant op een kussen genaaid, versierd met knopen, kantjes, gehaakte bloemen en kaders.
Mijn tante was hier erg blij mee!
Het kussen ligt nu op haar bed en geregeld pakt zij het nog even op om te bewonderen!

Voor dit cadeau heb je wel een naaimachine en computer nodig met printer.
Maar dan kun je wel een heel dankbaar cadeau maken!

Aanstaande zondag is het Valentijnsdag.
Heb je al een verrassing voor je geliefde?
Het kan natuurlijk ook een cadeautje worden voor je lieve moeder of zus. Of voor een vriendin of buurvrouw (of -man!!) die veel voor je hebt gedaan het afgelopen jaar.
Aanstaande vrijdag zal ik daarom een extra ideetje plaatsen zodat je het weekend nog even gauw aan de slag kan gaan.
Dus tot vrijdag allemaal!




3 opmerkingen:

  1. Wateen leuk idee! Ga dit voor de verjaardag voor mijn vriendin morgen maken. Hoe heb je het lapje katoen verstevigd?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Yvonne! Wat leuk dat je reageert! Ik heb het katoen verstevigd met vlieseline, wat je achterop je lapje kan strijken.
    Succes met maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Yvonne! Wat leuk dat je reageert! Ik heb het katoen verstevigd met vlieseline, wat je achterop je lapje kan strijken.
    Succes met maken!

    BeantwoordenVerwijderen