maandag 1 februari 2016

Delftsblauwe bekers


DELFTSBLAUWE BEKERS

Dag lieve lezers!

Ik heb een leuk nieuwtje!
Volgende week, week 7, kom ik met een kleine rubriek in de Libelle!
Ik zal dan mijn blog promoten.
Als je het wilt lezen, kijk dan bij de rubriek Ingezonden Brieven en onder het kopje "Dit doe ik". 
Ik vertel daarin waarom ik mijn blog gestart heb. Daarin wil ik namelijk laten zien hoe je op een goedkope manier cadeautjes kunt maken.
Het is voor mensen die weinig te besteden hebben, maar wel op een feestje met iets in hun handen willen aankomen.
Hartstikke leuk en ik ben er blij mee dat dit misschien zal leiden tot (nog) meer bezoekers!

Deze week heb ik een leuk ideetje geplaatst voor diegene die van Delfts Blauw houdt, dus misschien wel je tante of oma, buurvrouw of zus...
Het is een koffie setje , je weet wel, 3 bekers voor lepeltjes, suikerklontjes en cupjes met koffiemelk.
Ik heb het gemaakt van kartonnen bekertjes die ik bij de HEMA haalde. Voor 1 euro heb je 20 van deze bekertjes.
Knip de opstaande rand van het bekertje af en maak gaatjes rondom de bovenkant.
Nu kun je een randje blauw rondom haken.
Ik heb één beker nog een schulprandje gegeven.
Op ruitjespapier heb ik een motiefje getekend. Op de foto zie je een molen, hartje en een huisje, maar je kunt ook zelf nog iets anders bedenken, zoals een klomp of een tulp.
De tekening knip je uit en plak je met tape (dat je gemakkelijk weg kunt halen) op de beker.
Met een prikpen of naald maak je gaatjes waar je straks een kruissteek wilt plaatsen.
Haal de tekening weg en borduur in de gaatjes je afbeelding.
Het is even een werkje, maar ik denk dat de jarige er erg blij mee zal zijn!
Veel succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten