maandag 22 februari 2016

koelkastmagneten


koelkastmagneten

Hallo allemaal!

Wat leuk dat jullie weer een kijkje nemen op mijn blog!
Het is weer maandag, dus tijd voor een nieuw ideetje!

Ik hoop dat jullie een fijn weekend achter de rug hebben, ook al was het weer niet zo denderend.
Echt weer om binnen te blijven en met een boek bij de open haard te kruipen. Ik heb namelijk sinds kort een open haard en daar ben ik zo blij mee!
Maar ik heb natuurlijk ook niet stil gezeten, want het was ook een lekker weertje om creatief bezig te zijn.
Ik krijg de komende tijd een aantal verjaardagen, dus ik moest aan de bak. Nou ja, moeten, ik vind het altijd heerlijk om weer iets nieuws te maken!

Het ideetje voor deze week zijn koelkastmagneten.
Het zijn handige exemplaren om herinneringsbriefjes in het zicht op te hangen, maar ze zijn meestal zo spuuglelijk.
Daar heb ik wat op verzonnen.
Ik heb magneten van IKEA gebruikt en die heb ik omgehaakt. Het zijn kleurrijke magneten, dus heb ik deze eerst beplakt met zwarte tape.
Je kunt natuurlijk ook andere, bestaande ronde (koelkast)magneten gebruiken.
Of je maakt ze zelf van dekseltjes van bijvoorbeeld de appelmoes of wat kleiner, van een koffiemelkflesje, waar je een magneetje achter plakt.
Ik heb een brocante stijl aangehouden en de gehaakte magneten versierd met knopen, kralen en lintjes, maar je kunt natuurlijk ook een vrolijkere kant op.
Het omhaken ging best gemakkelijk. Een ring haken van lossen en daarna twee rijen met stokjes (de tweede rij wel meerderen!)
Daarna een rij vasten in elk stokje en dan nog 2 rijen vasten zodat het gaat bollen en je de magneet er in kan doen. (Deze beschrijving is voor de IKEA magneten, je moet het zelf een beetje aanpassen aan je eigen magneten!).
Ik heb mijn magneten hangen aan mijn pronkrek met een trouwfoto van mijn ouders!

De brocante magneten zijn niet moeilijk om te maken, je moet alleen wel een beetje kunnen haken.
Succes er mee en tot volgende week!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten