maandag 30 januari 2017

luchtplantje als kwal



Goedemaandag!

Hallo lieve lezers, wat fijn dat jullie weer een kijkje nemen op mijn blog! Na de kou van de afgelopen weken, breekt nu een beetje het voorjaar aan.
De temperatuur klimt, aanstaand weekend schiet de thermometer omhoog naar 15 graden! Ik kan niet wachten.

Het ideetje van deze week is een luchtplantje in een schild van een zeeëgel, waardoor het geheel op een kwal lijkt. Niet dat je dit cadeautje moet geven aan iemand die je niet leuk vindt, maar gewoon omdat luchtplantjes op dit moment hot zijn.
Als je langs het strand loopt, zie je vaak tussen andere schelpen van die witte "dekseltjes" liggen, dat zijn overblijfselen van de zeeëgel. Altijd meenemen, een gaaf en heel exemplaar, want je ziet wat voor leuks je er mee kunt doen.
Rijg door het gat een stukje touw aan een kraal, zodat het opgehangen kan worden en lijm daarna het plantje in het schildje. Het plantje kan er tegen, dus wees niet bang, ook niet als je een lijmpistool gebruikt.
Op de foto zie je mijn "kwal" hangen in een kistje waar wijn in zat, maar dat was alleen voor de verpakking. Ik was bang dat ik hem zou kwetsen als ik het plantje gewoon in papier had verpakt. Het leukste is natuurlijk als je hem los aan het plafond ophangt en laat zweven.

Succes met maken en tot volgende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten