maandag 23 januari 2017

bestekzakje


Hallo lieve lezers,

Vandaag een cadeautje waarvoor je wat oude kleding nodig hebt.
Ik bewaar graag mooie overhemden van Peter die hij weg wil doen omdat er een gat in zit of een vlek die er niet uitgaat. Je kunt er zoveel van maken! 
Dit keer heb ik de borstzakjes gebruikt.
Knip de zakjes met een rand er omheen uit en naai dat met een zoompje op een contrasterend stuk stof. Dat kan bijvoorbeeld een lapje zijn uit een oude spijkerbroek. Ik heb een geruite overgooier gebruikt die mij te klein was geworden. Zoom ook het lapje om en je bestekzakje is klaar.
Het leukste is natuurlijk om ook bestek bij je zakje te geven.
Bij de kringloop heb ik verschillende vorken, messen en lepels gekocht die ik bewerkt heb met krijtverf. Nu lijken het echte setjes! Je kunt met een krijtstift het bestek nog opleuken met stipjes of een tekst.
Ik heb dit cadeau afgelopen zaterdag aan Sonja, een vriendin gegeven, en zij was er erg blij mee!.

Veel plezier met maken en tot volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten