maandag 10 oktober 2016

snoeppot

Goedemaandag allemaal!

Hebben jullie een fijn weekend achter de rug? Nog lekker kunnen fietsen of wandelen in de natuur? Het weer was er wel heel goed voor!
Ik had het druk met feestjes de afgelopen dagen, ook heel leuk en heb beide jarigen een zelfgemaakt cadeau gegeven en dat werd dankbaar ontvangen!

Het cadeautje van deze week is een last minut cadeautje, een snoeppot.
Plotseling bedenk je je dat je ergens heen moet en je hebt niets in huis om te geven.

Maak dan een oud Hollandse snoeppot van bijvoorbeeld een lege jampot.
Was hem goed af en vul hem met het snoep dat je nog in huis hebt.
Zoek in je lappenmand naar een leuk lapje stof en knip met de (kartel)schaar een rond stuk dat ongeveer twee keer zo groot is als de deksel.
Haak dan een bloem in de kleuren van de stof en bevestig dat met een knoop op het lapje.
Met een lintje maak je het stofje vast om de hals van de pot.

Bevestig aan het lint nog wat leuke kralen of zoals in mijn geval een sleutelhanger met klompjes. Dat had ik nog in huis en vond ik er mooi bij passen.
Plak met dubbelzijdig plakband een etiket op de pot dat je maakt van zwart of donker papier, waar je met een krijtstift op vermeldt wat er in de pot zit.
Ik had nog drop in huis, maar dat heb ik altijd want wij zijn er aan verslaafd!

Leuk cadeau voor een snoepliefhebber!
Succes met maken en tot volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten