maandag 31 oktober 2016

cactus

Hallo lieve lezers!

Vandaag wil ik nog even doorborduren op de botanische trend.
Wie heeft er nu geen planten in zijn huis staan? Dat is toch kaal!
Tegenwoordig is het helemaal hip om planten te groeperen op één plek of om cactussen te plaatsen onder stolpen.
Ikzelf ben gezwicht voor een cactus in een afsluitbare voorraadpot. 
Je ziet ze vaak staan in de winkel voor veel geld, maar ik heb gewoon een grote weckpot gekocht voor weinig geld en er een plantje in geplaatst met wat mos.
Het glas beslaat, dus het plantje krijgt de vocht dat hij nodig heeft.
Wel doe ik af en toe de deksel open om verstikking te voorkomen.

Een plantje dat geen water nodig heeft, is het cadeautje van deze week.
Ik heb een lang, buigzaam stuk ijzerdraad omgehaakt met groen katoen.
Op sommige punten heb ik met zwart stekeltjes gehaakt.
Daarna heb ik de draad gebogen in de vorm van een cactus en de uiteinden gestoken in een stuk steekschuim dat ik op maat in een terracotta potje had gedaan.
Wat zand over het steekschuim en het cadeautje is klaar.
Succes met maken en tot volgende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten