maandag 3 oktober 2016

portemonnee


Hallo allemaal!

Ik ben afgelopen week naar de VT wonen beurs geweest in de RAI in Amsterdam.
Wat vind ik dat toch elke keer weer een feestje!
Heerlijk een dag rondgelopen door alle zalen en zoveel nieuwe ideeën opgedaan.
Ik kan niet wachten om het een en ander toe te passen in mijn huis.

Maar aan de andere kant lokt het mooie weer mij nog zo vaak naar buiten. Ik heb ook namelijk zin om door de bossen te wandelen en paddenstoelen te spotten...
Heerlijk op een terrasje nog de laatste zonnestralen oppikken en koffie met appeltaart te bestellen. Maar, daar is geld voor nodig.

En waar stop je geld in? Juist, in een portemonnee.

Het ideetje van deze week is dus een portemonnee.
En wel eentje gemaakt van een knie- of ellebooglap die ik laatst vond in een tas vol met "schatten" die ik van een kennis had gekregen. Vraag altijd aan familie en vrienden om restjes materiaal zoals knopen, lapjes stof, wol etc.
Je kunt er zoveel leuke dingen mee maken.

Ik vond in de gekregen tas een suède blauwe lap die je op een mouw of broek kan naaien.  
Aan de randen zitten al gaatjes dus het beursje is gemakkelijk in elkaar te zetten.
Vouw de lap dubbel en knip aan een kant een stukje er af zodat je de andere kant er overheen kan leggen.
Ga nu met naald en draad door de gaatjes heen en rijg de portemonnee dicht. Rijg de kralen mee.
Op het midden van het flapje maak je een lusje die om de grote kraal gaat.
Het resultaat is een lief beursje die de ontvanger mee kan nemen op een avondje uit.
Succes met maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten