maandag 17 oktober 2016

lampenkapje

Hallo lieve lezers,

Wat fijn dat jullie weer een kijkje nemen op mijn blog.
Het cadeautje van deze week is niet zo mooi gestyled op de foto, maar dat komt omdat ik hem bijna direct nadat ik het had gemaakt al had weggegeven aan mijn dochter.
Zij kwam langs en vond het lampenkapje zo leuk, dat zij het meteen mee naar huis nam!
Nu heb ik wel meer voor haar gemaakt, maar daar komt zij nog wel achter!

Ik had laatst een paar tassen vol met lapjes, lintjes en andere schatten gekregen van een kennis. In één van de tassen zaten allemaal leuke lintjes waar ik direct mee aan de slag ging.
Ik had nog een oud kapje in de kast liggen, maar heb je dat niet, dan heeft de kringloop er genoeg voor weinig geld.
Zorg wel dat je een beetje recht model uitzoekt, een taps toelopend kapje is moeilijker te omwikkelen.
Zet de lintjes aan één kant vast met een paar steekjes en knip de uiteinden een paar centimeters lang af, wat lekker speels staat.
Het enige wat je dus nodig hebt voor dit cadeau is een kapje en wat lintjes.
Snel gemaakt en een leuk resultaat.

1 opmerking: