maandag 2 februari 2015

Fotolijstje

Goedemaandag allemaal!

Ondanks alle sneeuwbuien krijg ik toch al een beetje het voorjaar in mijn hoofd!
Het zonnetje hoeft maar eventjes te voorschijn te komen of ik wil al weer naar buiten.
Maar het is nog zo koud helaas.
Ik kan de voorjaarsbloeiers de grond wel uit kijken!
We moeten gewoon nog even geduld hebben ben ik bang...

Dus blijven we vandaag nog maar even binnen en kunnen we lekker creatief bezig zijn.
Vandaag plaats ik een fotolijstje op het blog wat je kunt maken van wat restjes wol en een stuk stevig karton.
Haak van 1 kleur in stokjes twee lapjes van ongeveer  15 bij 20 centimeter. 
Maak daarna op één lapje twee driehoekjes die je omzoomt met een contrasterende kleur.
Plaats dan het stuk karton tussen de twee lapjes en omzoom het met dezelfde kleur als de driehoekjes. Haak er sierlijke boogjes op.
Als je kiest voor een fotolijstje die je kunt ophangen, maak dan alleen een ophang lusje aan het lijstje.
Als je een staande fotolijst wil maken, moet je ook aan de achterkant een stuk karton plaatsen die je ook weer moet omkleden met gehaakte lapjes. Dat is wel een stuk moeilijker.

Tot slot kies je een leuke foto uit en schuif je die in de driehoekjes.
Op mijn foto zie je mijn moeder met mijn dochter in haar doopjurk! 


Veel plezier met maken en veel plezier met geven, want zo heb je weer een uniek, zelfgemaakt cadeautje!



1 opmerking: