maandag 12 januari 2015

vogeltje 

Hallo allemaal!

Zijn jullie het nieuwe jaar nog met goede voornemens gestart?
Stoppen met roken, meer trainen of afvallen?
Ik hoop dat jullie in ieder geval dit jaar creatief zullen zijn!

Ondanks het herfstweer van vandaag wil ik toch iets op mijn blog plaatsen wat een beetje naar het voorjaar doet verlangen.
Een heel gemakkelijk en goedkoop cadeautje!
Het enige wat je in huis moet hebben, is een (geel) Sorbo doekje (of ander merk, als het maar viltig aanvoelt).
Knip hieruit een vogeltje, hartje, huisje of wat voor vorm je ook wilt.
Ik heb gekozen voor een vogeltje.
Knip het lijfje en de twee vleugeltjes 2x uit. Naai eerst de oogjes en het staartje.
Zet alles aan elkaar met een gekleurde draad. Ik heb voor borduurgaren gekozen in verschillende kleuren.
Maar alles met een feston steek vast (zet er bovenop een ophang lusje aan) en laat een stukje open.
Vul het lijfje met watten en maak dicht.
Zet daarna de vleugels aan het lijfje vast en vlecht met verschillende kleuren de twee pootjes. Maak dat aan het lijfje vast en doe een kraal aan het uiteinde.
Je kunt er ook voor kiezen om een aantal vogeltjes (of hartjes etc.) te maken en deze als een slinger onder elkaar vast te zetten.
Dan heb je meerdere doekjes nodig.
Veel plezier met maken en tot volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten