maandag 29 oktober 2018

stilleven met gras en riet


Goedemaandag lieve lezers,

Allemaal een leuke herfstvakantie gehad? Nog uitstapjes gemaakt en langs het strand of door bossen en velden gelopen? Loop je langs het veld, dan zie je regelmatig verschillende soorten gras en riet groeien. Ik heb altijd een klein mesje bij mij en in het najaar mag ik graag wat pluimen afsnijden om thuis in een vaas te doen.
Maar laatst zag ik een ander ideetje om iets met deze grassen te maken. Van klei maak je kleine kegels en daar prik je het riet in. Een tijdje laten drogen en dan kun je ze neerzetten waar je maar wilt. Leuk op een lambrisering langs de muur of in een groepje op een plateau. Ik heb het op een klein dienblad geplaatst, met mijn woonketting gemaakt van dezelfde klei.

Leuk om te maken en zo klaar!
Succes en tot volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten