maandag 19 februari 2018

theeservies met veren

Goedemaandag!

Zoals jullie misschien al gemerkt hebben, ben ik de laatste tijd veel aan het tekenen en vind ik handlettering een leuke hobby. 
Dit heb ik nu toegepast op het beschilderen van een theepot met twee kopjes.
Bij de kringloop heb ik een en ander aangeschaft en eerst vetvrij gemaakt door het goed te wassen (in de vaatwasser). Bij de Xenos heb ik een setje porselein-penseelstiften gekocht dat uit vier kleuren bestaat (van Edding). Kijk goed op de achterkant van deze set stiften hoe je te werk moet gaan, je kunt bijvoorbeeld niet het gedeelte beschilderen dat met voedsel in aanraking komt! En het servies moet je, nadat je tekening af is, in de oven laten inbranden. Lees dus goed de gebruiksaanwijzing.
Maak op de theepot een leuke tekening of tekst en pas dat ook toe op de kopjes. Tot slot heb ik nog een bedeltje van een oude armband aan de deksel bevestigd.
Leuk om te maken en leuk om te geven!

Succes en tot volgende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten