maandag 11 april 2016

fotocollage


fotocollage

Hallo allemaal!

Het is weer maandag dus tijd voor een nieuw ideetje op mijn blog.
Ik vind het elke keer weer een uitdaging om iets nieuws te verzinnen met steeds wisselende technieken.
Dus de ene week bijvoorbeeld een cadeautje dat je kunt haken, de volgende week weer iets dat je kunt naaien of, zoals deze week, alleen maar hoeft te knippen en te plakken.

Wat je voor deze week nodig hebt, is een oud (muziek)boek. Zo'n lekker vergeeld exemplaar.
Mijn boek heb ik op een kofferbakmarkt gevonden voor 50 eurocent.
Knip een bladzijde op maat van een stuk karton. Ik heb hiervoor een achterkant van een schrijfblok gebruikt.
Spuit het karton en de bladzijde in met spuitlijm en laat 10 minuten drogen voordat je het op elkaar plakt.
Knip daarna de randen bij.
Nu heb je een mooie ondergrond om je fotocollage op te bouwen.
Ik heb foto's gebruikt van mijn opa en oma uit hun verlovingstijd en heb deze met tape er op geplakt.
Met een splitpen heb ik een hartje van vilt, geborduurd met kralen, er aan bevestigd.
Een veer die ik gevonden had heb ik er ook nog bijgeplakt.
Twee mooie clips er aan en je kunt de collage ophangen.
Een leuk cadeautje voor je moeder bijvoorbeeld!
Succes met maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten