maandag 18 januari 2016

vogeltaart



VOGELTAART

Goedemaandag allemaal,

De winter slaat een beetje toe deze week in mijn omgeving. Er ligt zelfs ijs op de sloot!
Want, hoewel het in sommige delen van Nederland al best wel koud was, hier in het westen zag je nog niet veel van de winter.
En dat betekent dat de vogels het ook gaan merken (hebben jullie nog vogels geteld in jullie tuin het afgelopen weekend?).
Zij gaan nu meer de woonwijken intrekken op zoek naar voedsel.
En om de hongerige vogels wat lekkers voor te schotelen heb ik deze week het volgende cadeau ideetje geplaatst.

Maak een vogeltaart!
Heel gemakkelijk te maken met frituurvet (nieuw! want in oud frituurvet zit te veel zout!) en wat vogelzaad.
Ik heb een grote vogeltaart gemaakt in een tulbandvorm. 
Onderin strooi je wat vogelzaad en daarna smelt je het vet in een pannetje en giet je het vet in de tulbandvorm.
Laat stollen en als het geheel hard is stort je de taart op een bord.
Ik heb een mooi bord met bloemetjes gekocht bij de kringloop, wat al een cadeautje op zich is!
Daarna versier je de taart met doppinda's, gedroogde sinaasappel schijfjes (kijk op Google hoe je dat gemakkelijk in je eigen oven doet) en wat dennengroen.
Je kunt ook een klein taartje maken, een muffin, en daarvoor heb ik een siliconen muffinvorm gebruikt. En ook van de kringloop weer een leuk klein onderbordje gebruikt.
De vogels zijn er gek op en het staat ontzettend leuk op de tuintafel.
Pak de taart mooi in en je hebt een goed cadeau!
Succes met maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten