maandag 2 november 2015

Postzak sleutelhanger

Hallo lieve lezers!

Het is feest, want het is vandaag precies een jaar geleden dat ik mijn blog heb opgestart!
Al een jaar lang plaats ik elke maandag (in de zomer om de week) een idee voor een zelf te maken cadeautje.
Het is niet nodig om altijd iets duurs te geven of een simpel envelopje met geld.
Als je iets zelf met liefde maakt, geeft dat zo veel meer waarde aan je cadeau!
Tenslotte besteed je aandacht en tijd aan de jarige en dat vindt de ontvanger leuker dan een fles wijn of geld.
En in deze tijd waarin alles zo duur is, wordt het geven van een zelfgemaakt presentje zodoende geen aanslag op je portemonnee.

Vandaag heb ik een sleutelhanger geplaatst die gemakkelijk en snel te maken is.
Zet 11 lossen met een keerlosse op met een bruine kleur en haak met vasten een viertal toeren.
Dan twee toeren blauw, twee toeren wit en twee toeren rood.
Daarna weer met bruin doorhaken tot je de gewenste hoogte hebt gekregen, waarna je gaat minderen tot je op 3 vasten per toer zit.
Maak een aantal toeren van 3 vasten tot je het om een sleutelring kan vouwen en vast kan zetten.
Haak wel eerst het geheel netjes met vasten om met bruin en borduur met zwart de letters PTT.
En klaar is je "postzak" sleutelhanger.

Omdat het vandaag dus feest is, wil ik deze sleutelhanger verloten onder diegene die een leuke reactie op mijn blog plaatst.
Volgende week maak ik bekend wie er gewonnen heeft!


2 opmerkingen: