maandag 23 november 2015

landkaart

Goedemiddag lieve lezers,

Een paar weken geleden ben ik naar de Woonbeurs geweest in Amsterdam.
Heerlijk vind ik het om daar in mijn eentje de hele dag rond te lopen en ideetjes op te doen.
Niet lang daarna zie je in mijn huis dingen verschijnen die ik gemaakt heb naar aanleiding van zo'n bezoek!
Zo zag ik onder andere een landkaart van Nederland getekend op zwart papier en een kussen met een landkaart van Engeland er op van stof.
Ik dacht, waarom combineer ik niet het een en ander?
Dus heb ik op een lap zwarte stof de omtrek van Nederland genaaid, die ik geknipt had uit een lap lichte stof.
De grote stukken waren wel gemakkelijk, maar de eilanden vond ik een stuk moeilijker, ook omdat mijn stof een beetje rafelde.
Zorg dus dat je gemakkelijk te verwerken stof hebt.
Een landkaart vind je wel op internet of in een oude atlas en is zo nagetekend.
Leg de tekening op de stof en knip uit.
Naai daarna de uitgeknipte delen op de zwarte stof.
Zoom de zwarte lap aan de zijkanten om en aan de onderkanten maak je een tunnel waar een (planten)stokje doorheen past.
Touw er aan en je hebt een heel up to date cadeau, want de woonbladen staan vol met oude schoolplaten. Die zijn weer helemaal hip!
Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten