maandag 9 maart 2015

theekopje met madeliefjes 

Hallo, alle creatievelingen!

Vorige week vertelde ik dat het warme weer zo lang uitbleef, en wat hebben wij nu een lekker weekend achter de rug!
Zo snel kan het dus gaan. Direct het voorjaar in mijn hoofd!
Lekker met mijn gezicht gisteren in het zonnetje gezeten en warempel, ik leek wel een beetje verbrand 's avonds!

Peter is nu lekker aan het schilderen buiten, dus die geniet ook van het mooie weer.
Ik heb dus zin om een leuk lente cadeautje op mijn blog te zetten.

Wat dacht je van een oud thee- of koffiekopje dat je opvult met zelfgemaakte madeliefjes.
In het kopje doe je steekschuim en dat bedek je met wat mos uit de tuin.
Van afgewaaide takjes maak je een bloemensteeltje door deze te omwikkelen met groene wol.
Van gele wol haak je het hartje van het madeliefje en met witte wol de bloemblaadjes.
Blaadjes van groen haken en samen met de bloemen aan de steeltjes vastzetten.
Op internet kun je genoeg patronen vinden van bloemen en blaadjes, dus als je een beetje haken kunt, is het echt niet zo moeilijk.
Pak het leuk in met doorzichtige folie en lint. Klaar is weer een zelfgemaakt cadeautje!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten