maandag 23 maart 2015

Flessenhoes

Hallo allemaal!

Wat fijn dat jullie mijn blog (weer) bekijken!
Elke maandag plaats ik een nieuw creatief idee om een cadeautje te maken.
Ik probeer zoveel mogelijk verschillende technieken toe te passen. Dus kun je niet breien of kleien, dan staat er misschien de volgende keer een ideetje op wat je wél kunt maken.

Deze week hoop ik dat jullie een oude, wollen deken of verhuisdeken over hebben. (Wel een schone natuurlijk!)
Hiermee kun je namelijk de leukste cadeautjes maken!
Deze flessenhoes heb ik aan mijn dochter Anneleen gegeven toen zij in haar huidige huis kwam te wonen.
Het is simpel om te maken en het enige wat je er voor nodig hebt is een oude deken, restje wol en een lege wijnfles.
Knip uit de deken twee keer de vorm van de lege fles wijn.
Leg de delen daarna op elkaar en naai deze met een festonsteek aan elkaar. (Ook een randje langs de bovenkanten)
Tot slot haak je om de festonsteken een randje van vasten zoals op de foto, Je kunt natuurlijk ook helemaal los gaan met een mooi sierrandje.
Als kers op de taart naai je tot slot nog een gehaakte bloem op de voorkant. Op internet kun je instructies zoeken hoe je een festonsteek maakt of een gehaakte bloem.
Steek een mooie voorjaarstak in de fles en je hebt een leuke binnenkomer op een verjaardag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten