maandag 8 december 2014

Winterse takken

Hallo lieve lezers!

Hebben jullie een leuke Sinterklaasavond achter de rug? Mooie cadeautjes gekregen of juist grappige met een surprise?
Ik heb leuke, inspirerende cadeaus gekregen met mooie gedichten.
Het was heel gezellig en als elk jaar had ik weer zelfgemaakte pepernoten en speciale sintgebakjes.
Maar de goedheiligman is weer terug naar Spanje en mijn huis begint alweer in kerstsfeer te komen.
Mijn kerstboom staat al. Lekker vroeg, kan ik er lang van genieten!

Een paar weken terug had ik in het bos mooie takken gevonden en mee naar huis genomen.
Ik heb kleine, witte pompons gemaakt en die aan de takken bevestigd. Alsof het kleine sneeuwvlokken zijn!
Ook heb ik van wat schors (ook in het bos gevonden) vogeltjes geknipt.
Aan die vogels heb ik kleine takjes (pootjes) en een boomblaadje (vleugeltje) gelijmd.
Daarna heb ik deze vogels aan de takken bevestigd met wat lijm.
Het staat nu in mijn woonkamer te pronken, maar als cadeautje voor iemand die in december jarig is, of als kerstcadeau, is dit een leuk, makkelijk en goedkoop idee.
En dat komt goed uit in deze dure tijd!

Veel succes er mee!




 

1 opmerking: