maandag 15 december 2014

Kerstster

Hallo lieve lezers!

Zijn jullie al in kerststemming?
Staat de kerstboom al?
Ik heb dit jaar weer een lief boompje gekocht met kluit en versierd met zilveren en lichtblauwe ballen. Ben er blij mee!
Verder heb ik mijn huis aangekleed met elanden in alle soorten en maten.
Elk jaar komen er weer nieuwe bij, want ik vind het leuk om ze te sparen.

Vorige week heb ik het gehad over de takken met de witte bolletjes. Zij staan overigens mooi in mijn woonkamer te pronken!
Maar ik had nog wat takken over en heb daar heel eenvoudig een kerstster van gemaakt.
Ik heb de takken op dezelfde lengte afgekort en met touw aan elkaar bevestigd.
Daarna heb ik ze wit gespoten, niet helemaal dekkend, want dat vind ik mooier dan spierwit.
Ik heb hiervoor een bus witte (spuit)verf gekocht bij de Action, daar zijn zij niet duur.
En je kunt het voor zoveel andere dingen nog gebruiken.
Spuit bijvoorbeeld eens wat dennenappels wit en leg ze in een mand (trouwens ook een leuk cadeautje!!).
Hang tenslotte een mooi lint aan de ster en bind er nog iets aan vast wat je mooi vind.
Ik heb er een kerstklokje van klei aan gehangen, maar dat kan ook een (wit gespoten) dennenappel zijn of een klein fotootje of kerstkaartje.
Pak het tenslotte mooi in met doorzichtige folie en touw en je hebt weer een leuk cadeautje!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten