maandag 13 januari 2020

lantaarn met foto's

Hallo lieve lezers,

Gisteren vierde mijn zus haar verjaardag en wat is er nu leuker om aan familie te geven? Juist, familiefoto's!
Ik heb een lantaarn met foto's gegeven. Gebruik een lantaarn waar de glaasjes met klemmetjes in een frame vastzitten, zoals een fotolijstje. 
Ik heb de foto's op gewoon papier en zwart wit uitgeprint en een standaard printer gebruikt. Daarna heb ik de foto's uitgeknipt op de maat van het glas van de lantaarn. De achterkant van de foto's heb ik ingesmeerd met slaolie, net zoveel dat je geen vlekken meer ziet, het papier moet dus helemaal nat zijn. 
De foto omdraaien en op het glas leggen, dat je inmiddels schoon en vetvrij hebt gemaakt.
De foto gladstrijken met bijvoorbeeld een pasje zodat er geen luchtbellen onder blijven zitten. Daarna de glaasje terugplaatsen in de lantaarn. De foto blijft niet echt plakken aan het glas maar blijft klem zitten tussen het glas en frame van de lantaarn. De foto zit dus aan de buitenkant van de lantaarn!! Doe je het aan de binnenkant, dan kun je namelijk geen kaarsje branden vanwege de brandveiligheid. Let daar dus goed op! Ik zelf heb er een namaak waxinelichtje met batterijen ingedaan. Dat is nog veiliger. 
De slaolie zorgt ervoor dat de foto er mooi en ouderwets uit komt te zien. 
Succes met maken en tot volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten