maandag 12 december 2016

takken met kerststerretjes


Hallo allemaal!

Zijn jullie al een beetje in de kerststemming? Is er al een boom in huis?
Bij ons staat er dit jaar weer een echte kerstboom, mijn kunstkerstboom heb ik niet meer, die viel bijna net zoveel uit als een echte!
Overdag vind ik, zeker als het zonnetje mijn huis binnenkomt, het maar een rare sta-in-de-weg, maar 's avonds is het een en al gezelligheid!

Het cadeautje van deze week is een paar takken (op de foto zie je takken van de conifeer) samengebonden met een stuk touw en wat gehaakte sterren er in.
Heb je geen tuin, of geen naaldbomen er in staan, kijk dan even in je buurt rond en vraag of je bij iemand wat takken mag snoeien. Zeker als de haag veel uitlopers heeft, vindt de bezitter van de tuin het geen probleem als je er wat van afknipt. Desnoods bied je aan de hele haag te snoeien, heb je voor je hele familie een cadeau!

Aan deze bos takken hang je zelfgemaakte sterren. Dat kunnen gehaakte sterren zijn zoals op de foto, maar ook sterren van klei, brooddeeg, of zelfs van uitgeknipt karton.
Ga voor dat laatste even naar de supermarkt en haal een mooie lege doos uit de bak en knip daar thuis sterren van die je nog met een zwarte of witte stift kunt versieren of, als je stempels hebt, bestempelen.
Wil je net zoals ik gehaakte sterren, kijk dan even op internet naar een patroon. Zij zijn niet moeilijk te maken, in een uurtje had ik deze van verschillende restjes haakkatoen gemaakt.
Heb je nog kralen in huis, maak die er dan ook aan vast en hang de sterren aan de takken.

Snel klaar en leuk om te geven!
Succes en tot volgende week. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten