maandag 21 december 2015

Kersttak

KERSTTAK

Goedemaandag lieve lezers!

Het is bijna kerst!
Ik wens iedereen mooie en gezellige dagen toe!
Kerst is altijd een speciale tijd, of je nu thuis blijft bij je eigen kerstboom of dat je op pad gaat naar familie om lekker te gourmetten.
Alhoewel, een uitgebreid 5 gangen maaltijd is natuurlijk ook heel lekker!
Misschien ga je wel op skivakantie, naar de sneeuw!
Sneeuw in Nederland zullen wij dit jaar niet krijgen, dus geen witte kerst, jammer.

Om op de valreep nog iets voor kerst te maken, voor jezelf of voor degene door wie je bent uitgenodigd, heb ik deze week een kersttak bedacht.
Gewoon een tak in het bos gevonden, goed schoongemaakt en daarna wit geschilderd.
Heel simpel maar ook heel decoratief.
Je kunt de tak versieren met een jampotje waar je ijzerdraad omheen gewikkeld hebt en een waxinelichtje in hebt gedaan, een dennenappel, een schijfje hout, een houten huisje gemaakt van een stuk resthout, alles is leuk.
Ik heb van jute een ster genaaid en er een figuurtje op gestempeld.
Tenslotte heb ik van een stuk hout, dat ik zwart geschilderd had, een bordje gemaakt waar ik merry x mas op heb geplakt met houten letters van de Action.
Je kunt er natuurlijk ook een persoonlijke wens opschrijven met krijtstift.
Als je wilt dat de tak ook los kan staan in plaats van tegen een muur, moet je zoals je op de foto ziet, een plankje onder de tak maken.
Met bescheiden middelen kun je zo een leuk cadeautje maken!
Veel succes ermee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten