maandag 14 december 2015

KERSTBAL

Hallo lieve lezers,

Hebben jullie al een kerstboom in huis en zijn jullie al in de kerststemming?
Wij hebben dit jaar een kleine kerstboom met kluit gekocht en in een mand op een tafeltje staan, ben er blij mee!
Maar in een kerstboom horen ballen en die zijn breekbaar, een ongelukje zit tenslotte in een klein hoekje!
Wat dacht je dus van papieren kerstballen dit jaar?
Zij zijn heel eenvoudig te maken.

Je hebt er een oud boek voor nodig, zo oud en vergeeld mogelijk.
Zelf heb ik op een rommelmarkt een oud muziekboek gekocht en heb daar veel plezier van.
Ik pak er bijvoorbeeld mijn cadeautjes mooi mee in.

Knip 8 stroken van ongeveer 1,5 centimeter breed over de lengte van de bladzijdes.
Maak precies in het midden en op ongeveer 2 centimeter van de uiteinden een gaatje.
Maak van draad eerst een ophanglus en rijg daarna met naald en draad wat kralen aan elkaar.
Ga daarna met de naald eerst door het gaatje die in het midden van de stroken zit, daarna door een afgeknipt rietje (des te kleiner het rietje, des te platter de bal) en vervolgens door de gaatjes die aan de uiteinden zitten.
Rijg er vervolgens nog wat kralen aan en een mooi lintje.
Maak een aantal van deze ballen en hang ze op aan een mooie tak die je in het bos of park gevonden hebt.
Of geef de ballen cadeau voor degene die ze in de boom wil hangen.
Succes!

1 opmerking:

  1. Wat een leuk idee, ik gaf vroeger aan al mijn neefjes en nichtjes een kerstbal. Tegenwoordig geen kerstboom meer bij ons in huis, geen plek voor, maar Betty deze kerstbal ziet er bijzonder mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen