dinsdag 6 oktober 2015

lichtjesslinger

Hallo allemaal!

Sorry dat ik nu pas, op dinsdag, iets op mijn blog plaats. Gisteren een gevalletje van druk, druk, druk...

Maar ter compensatie wel iets heel leuks!
Je ziet vaak in woonbladen een lichtjesslinger voorbij komen, meestal in de vorm van balletjes om de lampjes.
Ik heb bij de HEMA 20 witte kartonnen drinkbekers gekocht voor 1 euro.
Daarvan heb ik er 10 gebruikt, want ik had nog in de kast een (kerst)slinger met 10 lampjes liggen.
Ik heb de bekertjes ongeveer de helft kleiner gemaakt met een kartelschaar en daarna met een pons de randen voorzien van een bloemetje.
De onderkant moet je voorzichtig met een scherp mesje kruislings insnijden en dan over de lampjes schuiven.

Hij hangt over mijn woontrapje en elke avond schijnt hij zo leuk!
Nu met een bloemetje, maar met kerst kun je natuurlijk een kerstfiguurtje uit ponsen! 

Een leuk cadeautje voor iemand die in de donkere herfstmaanden jarig is.

Succes!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten