maandag 11 juni 2018

hip ceintuur


Hallo lieve lezers,

Vandaag weer een leuk cadeautje om zelf te maken. 
Bij de Action heb ik een rol gekleurd touw gekocht in de kleuren wit en zwart. Je hebt het touw ook in andere kleuren, maar ik vond dit het leukst. Niet duur, voor een euro heb je al een rol van 20 meter. En dat is ook genoeg voor de ceintuur die ik er van wilde maken.
Verdeel het touw in 6 gelijke delen en maak aan één kant een knoop, waarbij je de slierten zo'n 20 cm achter de knoop overlaat.
Hang daarna de knoop een beetje hoog op (ik gebruikte mijn droogmolen) en begin dan te vlechten, dus 3 x 2 strengen touw. Vlecht losjes en zorg dat je touwen niet in de war raken en vlecht door totdat je de gewenste lengte van je ceintuur hebt bereikt. Maak dan weer een knoop en knip de rest af, houd wel weer 20 cm achter de knoop over.

Maak nu wat kralen vast aan de uiteinden en klaar is je ceintuur!
Je ziet dat je met weinig geld en weinig moeite weer een leuk cadeautje kunt maken!

Succes en tot volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten